Ankara’da 7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde düzenlenecek 36. NATO Zirvesi öncesi kent genelinde 13 günlük eylem yasağı ilan edildi. Yasak, 28 Haziran saat 00.00’dan 10 Temmuz saat 23.59’a kadar sürecek. Türkiye Komünist Partisi (TKP), “NATO onursuzluk ve ölümdür. Yaşasın yaşam, bağımsızlık ve sosyalizm.” sloganıyla zirveye karşı 5 Temmuz’da Ankara Tandoğan Meydanı'nda bir miting düzenleyeceğini duyurmuştu.
Kararın kentte adeta OHAL ilan edileceği anlamına geldiğini belirten TKP, Valilik kararının yürütmesinin bir an önce durdurulması ve iptali talebiyle dava açarak gerekli hukuki adımları attı. TKP tarafından açılan davada 26 maddeyle Valilik kararının baştan aşağı hukuksuz olduğuna işaret edildi.
TKP'nin sosyal medya hesabından yapılan duyuruda "Ankara Valiliği 7-8 Temmuz’da düzenlenecek NATO zirvesine ilişkin kentte 13 gün sürecek utanç verici bir yasaklama kararına imza attı. Dünyanın en büyük terör örgütü NATO’nun liderleri Ankara’ya gelecek diye başkentte NATO karşıtı eylem ve etkinliklerin yasaklanmasını öngören bu karara karşı partili avukatlarımız bugün yürütmenin durdurulması ve iptali talebiyle dava açmıştır. Bu ülkenin sahibi ne NATO temsilcileri ne de onların işbirlikçileridir. Bu vesileyle bir kez daha ülkemizin tüm yurtseverlerini, cumhuriyetçilerini, onurlu halkını emperyalizme karşı mücadeleyi birlikte yükseltmeye çağırıyoruz" denildi.
TKP, geçtiğimiz günlerde NATO karşıtı eylem ve etkinliklerin yasaklanacağına dair kamuoyuna yansıyan iddialara ilişkin yaptığı açıklamada, “aklınızdan bile geçirmeyin” diyerek “Ankara’da NATO’yu hak ettiği gibi karşılamak, on binlerce kişiyle bu emperyalist haydutluğun karşısına dikilmek bu ülkenin yurtseverlerinin, cumhuriyetçilerinin, devrimcilerinin, komünistlerinin boynunun borcudur. Bu miting bu anlamıyla sadece TKP’nin değil, ülkemizin tüm onurlu yurttaşlarının ve emperyalizme karşı samimi olarak mücadele yürütenlerin mitingidir” ifadesi kullanılmıştı.
TKP'nin Valilik kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali talebiyle açtığı davanın dilekçesi:

Odatv.com