Kanada'da Belediye Başkanı Michel Bourdeau, kararı değerlendirirken ağaçları iklim değişikliğiyle mücadelede “en büyük müttefik” olarak gördüklerini söyledi. Kararın kalkınmayı engellemesi gibi bir durum yaratmasının beklenmediğini de ifade etti.
YEREL YÖNETMELİKLER YENİDEN DÜZENLENECEK
Independent Türkçe'de yer alan habere göre, yeni düzenlemeyle birlikte belediye, ağaçların korunmasını güçlendirmek ve kesim gerektiğinde yerine yenilerinin dikilmesini sağlamak için mevcut kural ve yönetmeliklerini gözden geçirecek.
Son yıllarda üç kez sel baskını yaşayan kasabada, ağaçların “yeşil altyapı” rolüne dikkat çekildi. Ağaçların kentsel ısı adalarını azalttığı, hava kalitesini iyileştirdiği ve su yönetimine katkı sağladığı belirtildi.
“AĞAÇLAR CANLI VARLIKLAR” TARTIŞMASI
Kararın arkasındaki fikirlerden biri, ağaçların nefes alan ve çevreleriyle etkileşim kurabilen canlı varlıklar olduğu görüşü oldu. Belediye Başkanı Bourdeau, “Bir ağaç insan gibidir; nefes alır, yaşar, su içer ve bizi korur” ifadelerini kullandı.
ULUSLARARASI GİRİŞİM VE HUKUK TARTIŞMASI
Kasaba, çevre örgütlerinin desteklediği “Evrensel Ağaç Hakları Bildirgesi”ni imzalayan ilk belediyelerden biri olarak gösteriliyor. Girişim, doğadaki canlıların insanlarla birlikte “ortak bir değer” olarak ele alınması gerektiğini savunuyor.
Uzmanlar ise bu yaklaşımın, daha önce bazı nehir ve doğal alanlara yasal kişilik tanınması örnekleriyle benzer bir çevre hukuku eğiliminin parçası olduğuna dikkat çekiyor.