Ana içeriğe geç

Suudi Arabistan ile ticareti kolaylaştıracak adım

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak'ın katılımıyla Belçika'nın başkenti Brüksel'de gerçekleştirilen Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi toplantısında, Türkiye ile Suudi Arabistan arasında ticaretin geliştirilmesine yönelik önemli bir adım atıldı. İki ülke arasında Ortak Eylem Planı imzalandı.

Suudi Arabistan ile ticareti kolaylaştıracak adım
Aydınlık
16

Ticaret Bakanlığının sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, Uçarmak'ın, 187 ülkenin gümrük idareleri yöneticileri ve uluslararası kuruluş temsilcilerinin katıldığı DGÖ'nün 147. ve 148. Dönem Oturumları'nda yer aldığı belirtildi.

KÜRESEL TİCARETİN GÜNDEMİ ELE ALINDI

Toplantılarda küresel ticaretin geleceği, yapay zeka uygulamaları, veri temelli gümrük yönetimi, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi başlıkların değerlendirildiği, ayrıca örgütün yürüttüğü çalışmaların üye ülkelerin görüşüne sunulduğu aktarıldı.

ORTAK EYLEM PLANI İMZALANDI

Bakanlık açıklamasında, Uçarmak'ın Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami ile de bir araya geldiği belirtilerek şu ifadelere yer verildi:

"Ülkemizden körfeze açılan kara yolu transit koridorlarının geliştirilmesi, tır sisteminin etkin uygulanması ile bölgesel ve ikili ticaretin kolaylaştırılması konularında görüş alışverişinde bulunmuştur. Görüşme sonrasında, ülkelerimiz arasında yetkilendirilmiş yükümlü programlarının karşılıklı tanınmasına yönelik sürece ivme kazandıracak Ortak Eylem Planı imzalanmıştır. Toplantı süresince Bakan Yardımcımız, Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran gümrük idarelerinden mevkidaşlarıyla da ikili ilişkilerimizin ele alındığı görüşmeler gerçekleştirmiştir."

Kaynağa Git

İlgili Haberler