Irak Petrol Bakanlığı, ülkenin Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nden (OPEC) ayrılmayı değerlendirdiğine yönelik haberleri yalanladı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, ne Başbakan'ın ne de Irak hükümetinin OPEC'ten çekilme konusunu gündemine aldığı belirtildi. Açıklamada, Irak'ın üretim kotalarının üye ülkelerin sürdürülebilir üretim kapasiteleriyle uyumlu hale getirilmesi amacıyla yeniden değerlendirilmesinin önemini uzun süredir dile getirdiği ifade edildi.
Bakanlık, bu yaklaşım doğrultusunda OPEC ve müttefik ülkelerin, üye devletlerin azami sürdürülebilir üretim kapasitelerini yeniden değerlendirmeye yönelik bir süreç başlattığını kaydetti.
Açıklamada ayrıca, OPEC ve OPEC+ ülkelerinin daha önce uygulanan gönüllü üretim kesintilerini kademeli olarak geri almaya başladığı ve önümüzdeki aylarda bu kesintilerin tamamen sona erdirilmesinin planlandığı belirtildi. Bu sürecin Irak'ın üretim kotasının artırılmasına katkı sağlayabileceği ifade edildi.
Irak Petrol Bakanlığı, üretim kotaları ve kapasite seviyelerine ilişkin taleplerin OPEC ve müttefikleri bünyesinde oluşturulan teknik ve uzlaşıya dayalı mekanizmalar aracılığıyla değerlendirileceğini vurguladı.
Öte yandan, günün erken saatlerinde bazı uluslararası medya kuruluşlarında yer alan ve Iraklı kaynaklara dayandırılan haberlerde, Bağdat yönetiminin üretim kotasının artırılmaması halinde OPEC'ten ayrılmayı değerlendirebileceği öne sürülmüştü.
Petrol gelirlerine büyük ölçüde bağımlı olan Irak'ta ham petrol ihracatı, ülke bütçe gelirlerinin yaklaşık yüzde 90'ını oluşturuyor. Son dönemde bölgesel gerilimlerin etkisiyle petrol ihracatında önemli dalgalanmalar yaşandığı belirtiliyor.