Ana içeriğe geç

DEM Partili Celal Fırat temmuz zamlarını Meclis gündemine getirdi

DEM Parti'li Celal Fırat verdiği soru önergesinde memur, emekli ve asgari ücretlilerin enflasyondan dolayı maaşlarının eridiğini belirterek “Temmuz ayında kayıpları giderecek oranda zam yapılması için bir çalışma başlatılmış mıdır?” diye sordu.

DEM Partili Celal Fırat temmuz zamlarını Meclis gündemine getirdi
Evrensel
16

DEM Parti İstanbul Milletvekili Celal Fırat Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz tarafından cevaplandırılması talebiyle verdiği soru önergesinde memur, emekli ve asgari ücretlilerin enflasyondan dolayı maaşlarının eridiğini belirterek, “Temmuz ayında kayıpları giderecek oranda zam yapılması için bir çalışma başlatılmış mıdır” diye sordu

2026 Ocak ayında Memur emeklilerine yüzde 15, İşçi emeklilerine yüzde 16, asgari ücretlilere ise yüzde 27 civarında zam yapılarak, en düşük emekli aylığı alanların 20.000 TL’ye, asgari ücretilerin ise 28.000 TL. maaşa mahkum edildiğini ifade eden Fırat; “Ancak Haziran ayı itibariyle (gerçeği yansıtmayan) resmi rakamlarda bile enflasyon oranı yüzde 32’yi geçmiş durumdadır. Temmuz ayı gelmeden vergi dilimi oranları da arttığı için verilen zamlar şimdiden eriyerek asgari ücretliler ve emekliler açlığa, yoksulluğa, sefalete terkedilmiştir” dedi.

24 yıllık iktidarın enflasyon indirme vaatlerinin yine tutmadığı, emeklilerin, asgari ücretlilerin yoksulluk sınırı olan 120 bin TL’nin altında maaşlarla yaşamak zorunda bırakıldığına ifade eden Fırat; “Yılın ilk beş ayında asgari ücretliler yüksek enflasyon nedeniyle 5000 TL’ye yakın reel ücret kaybına uğramıştır. Dolayısıyla Asgari ücret Tespit Komisyonu Temmuz ayında yeniden toplanarak, asgari ücret yoksulluk sınırının yarısı olan 60 bin TL’ye yükseltilmelidir

Emeklilerin durumu daha da vahimdir. 20.000 liraya mahkûm edilen milyonlarca emeklinin maaşı 5 ayda 3000 TL’den fazla reel ücret kaybına uğramıştır. Bu minvalde en düşük emekli maaşı da en az asgari ücret kadar olmalıdır.

Asgari ücretli ve emeklilerin yaşam standartları açlık sefalet rakamlarına inerken bu durum çalışarak yaşamını sürdürmek zorunda kalan tüm emekçiler için geçerlidir. Bu nedenle; tüm ücretlilerin enflasyondan doğan kayıpları Temmuz ayında acilen ve mecburen telafi edilmelidir” ifadelerini kullandı.

“Bütçe kaynakları savaşa, silahlanmaya, sermaye transferlerine, gösteriş ve israfa değil, halkların temel ihtiyaçlarına kullanılmalı, herkes için insanca yaşanacak gelir düzeyleri güvence altına alınmalıdır” diyen Fırat şu soruları sordu

  • Gerçeği yansıtmayan TÜİK verilerinde bile Haziran 2026 itibarıyla yıllık enflasyon oranı yüzde 32’yi aşmışken, Ocak ayında yapılan ücret ve aylık artışlarının çalışanlar ve emekliler üzerindeki reel etkisine gidermek için bir çalışma başlatılmış mıdır?
  • Eriyen ücretler ve yüksek enflasyon nedeniyle Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun Temmuz 2026 döneminde yeniden toplanması için çağrı yapılacak mıdır?
  • En düşük emekli aylığının açlık ve yoksulluk sınırları dikkate alınarak yeniden belirlenmesine yönelik herhangi çalışma yapılmakta mıdır?
  • Vergi dilimlerinde yapılan artışların ücretlilerin net gelirleri üzerindeki kaybını gidermek için vergi dilimi oranlarında değişiklik yapılacak mıdır?
  • Yüksek enflasyon nedeniyle ücretli çalışanlar ve emeklilerin alım gücünde meydana gelen kayıpların telafi edilmesi amacıyla 2026 yılı içerisinde ek zam veya refah payı verilmesi planlanmakta mıdır?
  • İktidarın, çalışanlar ve emekliler açısından giderek derinleşen gelir kaybı ve yoksullaşma sorununa karşı kısa ve orta vadede hayata geçirmeyi planladığı somut ekonomik ve sosyal politika tedbirleri var mıdır?
Kaynağa Git

İlgili Haberler