Ana içeriğe geç

UAEA Başkanı Grossi: İran’daki nükleer tesislere yakında gitmeyi umuyoruz

UAEA Başkanı Rafael Grossi, İran’ın nükleer tesislerine yönelik denetim hazırlıklarının başladığını belirterek, “Teknik çalışmalar başladı ve yakında oraya gitmeyi umuyoruz” dedi. Grossi, ABD ile İran arasındaki mutabakatın UAEA’ya denetim yetkisi verdiğini hatırlatarak, “Denetleme yapabilmemiz için bizzat incelemelerde bulunmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı.

UAEA Başkanı Grossi: İran’daki nükleer tesislere yakında gitmeyi umuyoruz
Karar
16

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi, İran’ın nükleer tesislerine yönelik denetim sürecine ilişkin teknik hazırlıkların başladığını belirterek, “Teknik çalışmalar başladı ve yakında oraya gitmeyi umuyoruz” dedi.

Japonya’nın başkenti Tokyo’da açıklamalarda bulunan Grossi, UAEA’nın ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat kapsamında İran’ın nükleer tesislerini denetlemekle görevli olduğunu söyledi.

Mutabakat zaptının, İran’daki nükleer tesislerin UAEA tarafından denetlenmesini açık şekilde öngördüğünü ifade eden Grossi, denetimlerin sahada yapılmasının zorunlu olduğunu vurguladı.

“Denetleme yapabilmemiz için bizzat incelemelerde bulunmamız gerekiyor, bunun başka bir yolu yok.” diyen Grossi, “UAEA’nın tesislere erişim hakkı olmalı ve teftiş yapması gerekiyor. Teknik çalışmaları sürdürmeye ve mümkün olan en kısa sürede oraya gitmeye hazırım.” ifadelerini kullandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler