Devrimci Emekliler Sendikası Samsun ve Atakum şubeleri, emeklilerin yaşam koşullarının iyileştirilmesi talebiyle Mecidiye girişi Gazi Müzesi önünde basın açıklaması yaptı. Emek ve Demokrasi Güçleri’nin de destek verdiği açıklamayı Atakum şube başkanı Tacettin Aydın okudu.
Bir hafta boyunca, Devrimci Emekliler Sendikası olarak Samsun şehir merkezinde ve Atakum’da sokaklarda, meydanlarda ve Pazar yerlerinde emeklilerin içinde bulunduğu yaşam koşullarına ve ekonomik sorunlarına ilişkin basın açıklamaları yaptıklarını hatırlatan Aydın, “Yaptığımız çalışmalarda emeklilerin bir dokun bin ah işit modunda yaşadıklarını kendi gözlerimizle gördük. Ağlayarak yanımıza gelip dertlerini açanlar da oldu, içindeki öfkeyi boşaltanlar da. Pazar yerlerinde ellerinde boş filelerle dolaşan emeklileri gördük. Aldıkları aylığın kiraya bile yetmediğini söyleyenler de oldu, torunlarına harçlık veremediğini söyleyenler de. Ağzında kalan birkaç dişi gösterip dişlerini yaptıramadıklarını söyleyenler de oldu, sağlık hizmetlerinden ve katkı paylarından şikayet edenler de. Çocuklarının desteği olmasa yaşayamayacaklarını söyleyen emeklilere rastladık. 10-15 yıl önce kıt kanaat de olsa her şeyine yeten emekli aylığının şimdi hiçbir şeye yetmediğini söyleyen emeklilerle tanıştık” dedi.
“Türkiye’de emeklilerin bir günü kutlayacak durumu kalmadı”
28 Haziran-4 Temmuz tarihleri arasındaki haftanın Emekliler Haftası 30, Haziran gününün ise emekliler günü olduğunu hatırlatan Aydın, “Ancak ne yazık ki, içinden geçtiğimiz somut ekonomik kriz ve ağır politik koşullar göz önüne alındığında, Türkiye’deki emeklilerin ne bir haftayı ne de bir günü kutlayacak durumu kalmıştır. On yıllar boyunca bu ülkenin kalkınması, üretimi ve geleceği için fabrikalarda, tarlalarda, ofislerde alın teri dökmüş olan milyonlarca emekli, bugün açlık ve yoksulluk sınırının fersah fersah altındaki aylıklarıyla adeta bir hayatta kalma savaşı vermektedir. Bu şartlar altında, bizim için Emekliler Haftası haklarımızı haykırdığımız bir mücadele haftasıdır” diye konuştu.
“Emekli aylıkları en az yüzde 50 artırılsın”
Temmuz ayında emeklilerin 2026 yılının ikinci aylık zamlarının açıklanacağını hatırlatan Aydın, “Konuşulan ve yapılması beklenen zam oranları memur emeklileri için yüzde 12, Bağkur ve işçi emeklileri için yüzde 16 civarındadır. Oysa emeklilerin durumunun bu oranlarla düzelmesi mümkün değildir. SGK’nın aylık bağlama sistemi ise güncelliğini yitirmiş ve çökmüş durumdadır. Aylık bağlama sisteminin acilen düzeltilmesi ve bu düzeltme yapılıncaya kadar temmuz ayında tüm emeklilerin aylıkları en az yüzde 50 oranında artırılmalıdır” dedi.
“Sesimizi birlikte yükseltelim”
Yarın akşam yapılacak eyleme çağrıda bulunan Aydın, “İşte yarın akşam yapacağımız yürüyüş ve basın açıklaması ile bu konudaki taleplerimizi ve diğer sorunlarımızı dile getirip farkındalık yaratmak ve derdimizi ilgili makamlara duyurmak amacı taşımaktayız. Şehrimizde yaşayan tüm emeklileri yarın yapacağımız yürüyüş ve basın açıklamasına davet ediyoruz. Sokaklarda, meydanlarda ve Pazar yerlerinde ulaşabildiğimiz emeklilere yaptığımız çağrıyı bugün tekrarlıyoruz. Gelin yarın birlik olalım ve sesimizi birlikte yükseltelim. Sorunlarımızın çözümü için kendiliğinden bir kurtarıcı gelmeyecek. Yarın saat 17:30’da Çiftlik caddesi Şehir kulübü önünde buluşalım. Tüm emekliler ve halkımız davetlidir” ifadelerini kullandı.