Yakında terörsüz Türkiye konusunun tamamlanacağını ifade eden TBMM Başkanı Kurtulmuş, terör işinin yüzde 80-90'ının bittiğini belirtti.
TBMM Başkanı Kurtulmuş'un açıklamalarından satır başları:
NATO'nun normal liderler, devlet başkanları ve hükümet başkanları toplantısı oluyordu. En son 2 sene evvel Washington'da Parlamento Başkanları Toplantısı oldu. Geçen sene de Brüksel'de oldu. Şimdi İstanbul'da üçüncüsünü gerçekleştiriyoruz. Bu aslında parlamenter perspektifin yani halkların temsilcisi olan, doğrudan doğruya siyasetin temsilcisi olan parlamentolar üzerinden NATO'ya ilişkin, dünyadaki güvenlik konseptlerine ilişkin hatta geleceğine ilişkin önemli tartışmaların olduğu toplantılar.
Bu bakımdan NATO da bunu aslında yeni yeni başlattı. Bundan sonra devam edip etmeyeceği de aşağı yukarı bundan sonra NATO'nun nasıl şekilleneceği ile de yakinen ilgili bir şey. Bu anlamda önemli görüyoruz. Yani önceki iki tecrübeyi de dikkate aldığımız zaman en azından farklı parlamentoların bu konudaki yaklaşımları ve parlamentolar arasındaki diyaloğun da nasıl geliştirilebileceği üye ülkeler bakımından önemli bir platform bu.
İstanbul'a aldık. Şundan dolayı; Hem İstanbul tarihi bir mekan, Dolmabahçe Sarayı'na ayın 29'unda NATO meclis başkanlarını ağırlayacağız. Pazar günü gelmeye başlayacaklar. Önümüzdeki hafta da esas ağırlıklı olan toplantı Ankara'daki Liderler Zirvesi. O toplantıda da NATO için çok tarihi bir dönüm noktasına şahit olacağımızı düşünüyorum. Çünkü NATO'nun birkaç tane temel problemi var. Bunlardan birisi 2014'ten beri başlayan bir süreç. Rusya'nın Kırım'ı ilhakı ile birlikte başlayan süreçte ne Avrupa Birliği ne NATO Rusya'nın bu tavrına karşı, ilhakına karşı bir tavır geliştiremedi. Bir güç ortaya koyamadı.

Ondan sonraki süreçte de özellikle Ukrayna'nın Luhansk, Donesk gibi bölgeleri de tekrar ilhak edilmiş oldu Ruslar tarafından. Dolayısıyla özellikle Avrupalılar şunu tartışıyorlar; Avrupa güvenlik bakımından oldukça zayıf bir bölge haline geldi. Bu gelişmeler devam ederken üstüne üstü geçtiğimiz dönemde birkaç yıllık süre içerisinde özellikle Sayın Başkan Trump'ın sürekli artık "Ben Avrupa'nın yükünü taşımayacağım, NATO olarak bu yükü daha fazla taşımak istemiyorum" diyerek ortaya koyduğu fikirler ve geçen seneki zirvenin ana konusu olan savunma harcamalarının %5'in üstüne çıkarılması meselesi aslında Euro Atlantik bakış açısında da çok ciddi farklılıkları ortaya koydu.