Ana içeriğe geç

'Hürmüz Boğazı, 30 gün boyunca İran’ın tam denetimi altında kalacak'

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Irak ziyaretinde yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı, önümüzdeki 30 gün boyunca İran’ın tam denetimi ve yönetimi altında kalacak. Tüm engeller ortadan kaldırıldıktan sonra tam kapasite yeniden sağlanacak" dedi.

'Hürmüz Boğazı, 30 gün boyunca İran’ın tam denetimi altında kalacak'
Evrensel
16

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, bugün gerçekleştirdiği Irak ziyaretinde son gelişmelerle ilgili konuştu.

Arakçi, Bağdat’ta düzenlediği basın toplantısında, Hürmüz Boğazı’nın tamamen İran’ın kontrolü altında kalacağını belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Hürmüz Boğazı, önümüzdeki 30 gün boyunca İran’ın tam denetimi ve yönetimi altında kalacak ve tüm engeller ortadan kaldırıldıktan sonra su yolunun tam kapasitesi yeniden sağlanacaktır. Biz de bunun için çalışıyoruz. Bu sorumluluk İran İslam Cumhuriyeti’ne aittir. Bu konuda başka hiçbir taraf veya devlet söz konusu değildir. Bu durum mutabakat metninde tamamen açıktır ve herhangi bir müdahale veya tek taraflı eylem, durumun daha da kötüleşmesine yol açacak ve boğazın yeniden açılmasını geciktirecektir."

"Lübnan işgalinin sona ermesi mutabakatın ilk maddesi"

Arakçi, Körfez ülkeleriyle bir anlaşma önererek, "Bölge dışındaki hiçbir ülkenin varlığı veya müdahalesi olmaksızın, bölgedeki tüm ülkeleri kapsayan yeni bir çerçeveye ulaşmalıyız" dedi.

İran Dışişleri Bakanı, ABD’yi İsrail’i Lübnan’a yönelik saldırılarını durdurmaya zorlamaya da çağırdı. Arakçi, Washington’dan, İsrail’i Lübnan’da işgal ettiği bölgelerden çekilmeye zorlamasını isteyerek, "Bu, mutabakat metninin ilk maddesiydi" hatırlatması yaptı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler