Ana içeriğe geç

Ergin Ataman'dan Ömer Kutluay ve Darius Karutasu'ya övgü

A Milli Erkek Basketbol Takımı Başantrenörü Ergin Ataman, Türkiye'nin şu anda Avrupa basketbolunda milli takımlar sıralamasında ilk basamakta gösterildiğini söyledi. 17 Yaş Altı Milli Takım'dan 1-2 oyuncuyu aday kadroya davet etmeyi düşündüğünü belirten Ataman, "Ömer Kutluay ve Darius Karutasu gibi çok istikbal vadeden iki tane oyuncumuz var. Onların durumunu değerlendireceğiz" dedi.

Ergin Ataman'dan Ömer Kutluay ve Darius Karutasu'ya övgü
Nefes Gazetesi
16

A Milli Erkek Basketbol Takımı, 2027 FIBA Basketbol Dünya Kupası Avrupa Elemeleri'nde Bosna Hersek ve İsviçre ile karşı karşıya gelecek. Karşılaşmaların hazırlıklarını sürdüren ay-yıldızlı ekipte Başantrenör Ergin Ataman, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Grupta namağlup ilerlediklerini ve son dört maçlarını da kazandıklarını hatırlatan Ataman, "Özellikle tabii ki iki Sırbistan galibiyeti bize ciddi bir avantaj sağladı. Aldığımız bu galibiyetler ve en son EuroBasket'teki Avrupa ikinciliğiyle şu anda Avrupa basketbolunda sıralamalarda birinci basamakta gösteriliyoruz. Avrupa'nın en iyi, en formda takımı olarak gösteriliyoruz. Oyuncularımız da sağ olsunlar, NBA'deki oyuncularımız, Avrupa Ligi'nde oynayan, Avrupa'da, Türkiye'de oynayan bütün oyuncularımız büyük bir özveriyle kampa katıldılar ve bu yaz penceresinde de bizle beraber olacaklar. Geçtiğimiz hafta çalışmalarımıza başladık. İstanbul'da başladık. Daha sonra Antalya'da kısa ama iyi bir kamp dönemi geçirdik. Rusya ile bir hazırlık maçı oynadık ama şimdi tabii ki artık bu son üç günde hedef maçlarımız geliyor. Öncelikle Bosna Hersek deplasmanı var. Bosna da grupta ilk iki için iddialı bir takım. Bizim birinciliğimiz garanti ikincilik için özellikle. Sert bir maç olacaktır. Bosna Hersek basketbolu da sonuçta bir ekol. Tecrübeli oyuncuları var. NBA'den getirdikleri yeni bir oyuncu var. İstanbul'daki maçı farklı bir şekilde kazanmıştık. Şimdi oraya da tabii ki mutlak galibiyet parolasıyla gidiyoruz. Oradan dönüşte de son maçımızda 6 Temmuz'da Sinan Erdem'de İsviçre'yle oynayacağız. Hedefimiz bu iki maçı da kazanıp bir üst tura, bir üst gruba 6 galibiyetle çıkmak. Burada namağlup veyahut da grup birincisi olarak çıkmamız bize Dünya Kupası'nı garanti etmiyor. Çünkü çaprazdan gelecek olan çok kuvvetli takımlar var. İtalya ve Litvanya gibi. İngiltere ve İzlanda, ikisinden biri gelecek. Daha sonra da tabii ki o ikinci etap maçları ağustos sonunda oynanacak. Ona yönelik de ağustos ortasından itibaren çalışacağız. Şu anda takımın hazırlığından, oyuncuların motivasyonundan ve Türkiye'yi geçtiğimiz yıl Avrupa Şampiyonası'nda olduğu gibi en iyi şekilde temsil etme isteğinden ve arzusundan son derece memnunuz" diye konuştu.

"ÖMER KUTLUAY VE KARUTASU'NUN DURUMUNU DEĞERLENDİRECEĞİZ"

FIBA 17 Yaş Altı Basketbol Dünya Kupası ile aynı takvime denk gelmemiş olsaydı mevcut kadrodan bir veya iki oyuncuyu da aday kadroya davet etmeyi düşündüğünü belirten Ataman, "Şu anda 17 Yaş Altı Milli Takımı'mızın şampiyonada madalya almasını bekliyoruz. Ondan sonra da bir sonraki ağustos kamp döneminde bir veya iki oyuncuyu kadroya dahil edebiliriz. 17 yaş tabii ki çok genç bir yaş ama hakikaten çok istikbal vadeden iki tane (Ömer Kutluay ve Darius Karutasu) oyuncumuz var. Onların durumunu değerlendireceğiz" cümlelerine yer verdi.

Ergin Ataman'dan Ömer Kutluay ve Darius Karutasu'ya övgü - Resim : 1

CEDİ OSMAN: KAZANIRSAK ÇOK ÖNEMLİ AVANTAJ SAĞLAYACAĞIZ

Ay-Yıldızlı ekipte takım kaptanı Cedi Osman, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Çok önemli 2 maç oynayacaklarını ifade eden Osman, "Şu ana kadar 4'te 4 yaptık ve bir sonraki gruba tabii ki galibiyetleri taşımak adına bu pencereyi de 2'de 2 ile kapatmak istiyoruz. Bu iki maç bizim için çok önemli. Çünkü bu iki maçı da kazandığımız takdirde çok önemli bir avantaj sağlamış olacağız. Öncelikle Bosna Hersek karşılaşması çok zor bir maç olacak. Çünkü kendi taraftarlarının önünde çok iyi basketbol oynayan bir takıma karşı oynayacağız. Her ne kadar eksikleri olsa da yine de tehlikeli bir maç bizi bekliyor. Biz de tabii ki tekrardan Avrupa Şampiyonası'ndan sonra hep beraber bir arada olduğumuz için çok mutluyuz. Tekrardan aynı gücümüzle bu iki maçı da kazanarak çok önemli bir avantaj elde etmek istiyoruz" şeklinde konuştu.

Ergin Ataman'dan Ömer Kutluay ve Darius Karutasu'ya övgü - Resim : 2

ALPEREN ŞENGÜN: NAMAĞLUP BİTİRMEK İSTİYORUZ

Milli basketbolcu Alperen Şengün de şöyle konuştu:

"Gruptan lider çıkmayı garantilesek de önümüzde iki tane maç var. Grubu namağlup bitirip diğer gruba avantajlı gitmek istiyoruz. Hazırlıklarımıza devam ediyoruz. En iyi şekilde hazırlanıp Bosna Hersek'e gidip sonra da gelip burada seyircimizin önünde maçları kazanmak istiyoruz."

Kaynağa Git

İlgili Haberler