Ana içeriğe geç

ABD ve İran 'Hürmüz' konusunda anlaştı

ABD ile İran arasında 18 Haziran'da imzalanan mutabakat zaptının ardından gözler İsviçre'deki görüşmedeydi. Tahran, Hürmüz Boğazı’nda ? gemilerin ? güvenli ? geçişine ilişkin ? mekanizma ? kurulması ? konusunda ? anlaşmaya varıldı? ğını duyurdu. Pakistan ve Katar da ortak açıklama yaparak görüşmeler olumlu ve yapıcı bir atmosferde gerçekleştiğini açıkladı.

ABD ve İran 'Hürmüz' konusunda anlaştı
TRT Haber
16

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, İsviçre'deki görüşmelere dair açıklamalarda bulundu,
18 saat süren görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini söyledi.

Müzakere heyetinin çalışmaları tamamladığını, teknik ekiplerin ise çalışmaları sürdüreceğini belirten Sözcü, Hürmüz Boğazı’nda gemilerin ⁠güvenli ⁠geçişine ilişkin ⁠mekanizma ⁠kurulması konusunda anlaşma sağlandığını duyurdu.

Nihai anlaşma için müzakereleri başlatmaya yönelik zemin hazırlıkları görüşüldüğü bildirilirken, Katar ve Pakistan da ortak açıklamayla yüksek düzey görüşmelerin ilk oturumunun sona erdiğini duyurdu.

Açıklamada, görüşmelerin olumlu ve yapıcı atmosferde gerçekleştiği, ara buluculuk sürecine siyasi gözetim sağlayacak üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaşmaya varıldığı belirtildi.

Açıklamaya göre baş müzakereciler söz konusu komiteye düzenli olarak rapor verecek.

Komite 60 gün içinde nihai anlaşmaya varılmasını öngören yol haritası üzerinde anlaştı.

Lübnan'daki duruma da değinilen açıklamada, çatışma önleme birimi kurulacağı kaydedildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler