Ana içeriğe geç

Dışişleri Bakanı Fidan'dan Kanada ziyareti sonrası açıklama! Toplantılarda neler konuşuldu?

Dışişleri Bakanı Fidan, Kanada ziyareti sonrasında yaptığı sosyal medya paylaşımında kendisini ağırlayan mevkidaşı Anand'a teşekkür etti. Fidan, ziyaretinde yaşananları aktardı

Dışişleri Bakanı Fidan'dan Kanada ziyareti sonrası açıklama! Toplantılarda neler konuşuldu?
Aydınlık
16

Dışişleri bakanı Hakan Fidan, Kanada ziyaretini tamamladı. Fidan, ziyaretine ilişkin ayrıntıları sosyal medyada paylaştı. Bakan Fidan'ın paylaşımı şu şekilde:

"Kanada’ya yaptığımız ilk ikili resmi ziyaret kapsamında Ottava ve Toronto’da iki gün boyunca son derece verimli temas ve görüşmeler gerçekleştirdik.

"Kıymetli mevkidaşım, Kanada Dışişleri Bakanı Anita Anand’a ziyaretimiz boyunca gösterdiği sıcak misafirperverlik için içtenlikle teşekkür ediyorum.

"Görüşmelerimiz, ülkelerimiz arasındaki ilişkilerin; Sayın Cumhurbaşkanımız ile Kanada Başbakanı Carney’nin ortaya koyduğu hedef doğrultusunda, giderek daha güçlü bir ortaklığa doğru ilerlediğini bir kez daha gösterdi.

GÖRÜŞMELERDE NELER ELE ALINDI?

"Ticaret, yatırım, ulaştırma ve savunma sanayii başta olmak üzere pek çok alanda somut projeler yürütüyoruz. Ziyaretimiz vesilesiyle, devam eden çalışmalarımızı kapsamlı şekilde değerlendirdik.

"Türkiye-Kanada Serbest Ticaret Anlaşması’nın en kısa sürede imzalanması için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.

"Sivil nükleer enerji de iş birliğimizi geliştirebileceğimiz önemli başlıklardan biri olarak öne çıkıyor. Bu alanda teknik veri, bilgi ve deneyim paylaşımını önemsiyoruz. Nitekim, mevkidaşımla beraber, Toronto yakınlarındaki Darlington Nükleer Santrali’nde incelemelerde bulunarak nükleer enerji alanındaki iş birliğimizi kuvvetlendirmek için atılabilecek adımlar hakkında görüş alışverişi yaptık.

VATANDAŞLARA TEŞEKKÜR ETTİ

"Toronto programımız kapsamında Kanada’daki iş insanlarımızla da bir araya geldik. Uluslararası Demokratlar Birliği’nin ev sahipliğinde Türk ve Müslüman toplumlarının temsilcileriyle buluştuk. Türkiye adına yürüttükleri yapıcı iş birliği ve iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik samimi gayretleri dolayısıyla vatandaşlarımıza teşekkür ediyorum.

"Müttefikimiz Kanada’yla ilişkilerimize önümüzdeki dönemde stratejik bir perspektif kazandırma hedefimiz doğrultusunda üst düzey temaslarımızı sürdürecek ve iş birliğimizi her alanda daha da geliştirmek için çalışmaya devam edeceğiz."

Kaynağa Git

İlgili Haberler