Eğitim-İş’in Millî Eğitim Bakanlığı önünde yapmak istediği basın açıklaması ilk etapta polis engeliyle karşılaştı. Bunun üzerine sendika yöneticileri ve üyeleri bakanlık önünde oturma eylemi başlattı. Eyleme, taban maaş ve özlük hakları talebiyle açlık grevini sürdüren özel sektör öğretmenleri de destek verdi.
‘POLİS BARİKATI KALDIRILDI’
Bir süre sonra polis barikatının kaldırılmasıyla birlikte eğitimcilerin açıklama yapmasına izin verildi. “Taban maaş hakkı ve mülakatsız atama için direnen öğretmenlerin yanındayız.” ve “Eğitimde her türlü şiddete son! Güvenli okul, sağlıklı eğitim istiyoruz.” yazılı pankartlar açıldı.
Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, eğitimde yaşanan sorunların bir karneyle ifade edilemeyeceğini belirterek, “Okulda öğretmenin öldüğü, öğrencinin öldüğü, çocuğun aç susuz kaldığı, eğitimin gelecek vaat etmediği bir ülkede bakan karneyi değil, buradan bir an önce gitmeyi hak ediyor.” ifadelerini kullandı. Özbay, beyaz öğretmen önlüğü, okul temizlik görevlisi önlüğü, boş öğrenci çantası, temizlik malzemeleri ile içi çöp dolu torba ve kovayı kullanarak eğitim sistemindeki sorunlara dikkat çekti.
Açıklamanın ardından eğitimciler ellerindeki tebeşirleri kırarak Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’i protesto etti. Eğitimde şiddetin sona ermesi talebiyle hazırlanan rapor ve toplanan imzalar da Millî Eğitim Bakanlığına teslim edildi.