Ticaret Bakanlığının sosyal medya hesabından yapılan açıklamaya göre, Belçika'nın başkenti Brüksel'de gerçekleştirilen DGÖ'nün 147. ve 148. Dönem Konsey Oturumları'na Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak katıldı. Toplantılarda 187 üye ülkenin gümrük idaresi başkanları ile uluslararası kuruluşların üst düzey temsilcileri bir araya geldi.
Açıklamada, toplantılarda küresel ticaretin geleceği, veri odaklı gümrük yönetimi, yapay zeka uygulamaları, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi başlıkların ele alındığı, Dünya Gümrük Örgütü'nün yürüttüğü çalışmaların da üye ülkelerin değerlendirmesine sunulduğu belirtildi.
Toplantı kapsamında Uçarmak, Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami ile görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede, Türkiye'den Körfez ülkelerine uzanan kara yolu transit koridorlarının geliştirilmesi, TIR sisteminin etkin uygulanması ve bölgesel ticaretin kolaylaştırılmasına yönelik konular değerlendirildi.
Görüşmenin ardından, iki ülke arasında Yetkilendirilmiş Yükümlü Programlarının karşılıklı tanınması sürecini hızlandırmayı hedefleyen Ortak Eylem Planı imzalandı.
Bakanlık ayrıca, Uçarmak'ın toplantılar kapsamında Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran'ın gümrük idarelerinin üst düzey temsilcileriyle de ikili görüşmeler gerçekleştirdiğini ve bu temaslarda gümrük alanındaki iş birliği ile ikili ilişkilerin ele alındığını bildirdi.
Ticaret Bakan Yardımcımız Sezai Uçarmak 187 üye ülkenin gümrük idaresi başkanları ile uluslararası kuruluşların üst düzey temsilcilerinin katılım sağladığı Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi’nin Brüksel’de düzenlenen 147./148. Dönem Oturumlarına katılım sağlamıştır.
— T.C. Ticaret Bakanlığı (@ticaret) June 27, 2026
Toplantı… pic.twitter.com/lHDCgH9pKt