24 yıl sonra büyük heyecanla Dünya Kupası'na katılan fakat ilk iki maçta aldığı yenilgilerle turnuvaya veda eden A Milli Erkek Futbol Takımımız, yurda döndü. Takım kaptanı Hakan Çalhanoğlu, sorumluluğu üstlendiğini belirterek özür mesajı yayınladı. Hakan, "Bugün söyleyecek çok şey var ama hiçbir kelime yaşadığım hayal kırıklığını ve üzüntüyü anlatmaya yetmiyor. Bu günlerin hayalini uzun zamandır kuruyorduk. Dünya Kupası'nda ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek, milletimize unutulmaz bir gurur yaşatmayı çok istiyorduk. Ne yazık ki bunu başaramadık. Bu formayı taşımanın ne kadar büyük bir gurur ve sorumluluk olduğunu her gün hissettim.
UMUTLARIN KARŞILIĞINI VEREMEDİK
Bu sonucun sorumluluğunu da bu takımın kaptanı olarak herkesten önce ben üstleniyorum. Biliyorum... Üzgünsünüz. Kırgınsınız. Kızgınsınız. Biz o umutların karşılığını sahada veremedik. Milletimizden yürekten özür diliyoruz. Ama futbol sadece zaferlerden ibaret değil. Bazen en büyük sınav, düştüğün yerden yeniden ayağa kalkabilmektir. Dün kazanırken sizin evladınız olmaktan nasıl gurur duyduysam, bugün kaybederken de aynı aidiyetle başımı öne eğiyor, yine aynı gururla "Bu ülkenin evladıyım." diyorum. Bu kutsal bayrak bize hiçbir zaman vazgeçmemeyi öğretti. Daha çok çalışacağız. Daha güçlü döneceğiz. Hakkınızı helal edin" ifadelerini kullandı.
ELEŞTİRİLERDEN DERS ÇIKARMALIYIZ
Kerem Aktürkoğlu ise eleştirilerden ders çıkarmaları gerektiğini belirterek "Üzgünüz, çok üzgünüz. Milletimizin de ne kadar üzgün olduğunun farkındayız. Büyük hayallerle gitmiştik Dünya Kupası'na. 24 yıl bekledik bu fırsatı; daha iyisini yapmamız gerekiyordu elbet ama olmadı, yapamadık. Bizden bekleneni veremedik. Bunun dışında söylenecek hiçbir şeyin anlamı yok. Nasıl başarılı olduğumuzda alkışlanıyorsak, başarısız olduğumuzda da eleştirileceğiz ve bundan kendimize ders çıkaracağız. Kendi adıma, ülkemizden, milletimizden onlara bekledikleri sevinci yaşatamadığımız için özür diliyorum" açıklamasında bulundu.