Jamie Dimon, JPMorgan'ın CEO'su olarak en az üç yıl daha görevde kalmayı planlıyor. Reuters'ın konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, banka perşembe günü Wall Street tarafında en güçlü adaylardan biri olarak görülen kıdemli yönetici Marianne Lake'in emekliliğini açıkladı. İçeriden isimler Doug Petno ve Troy Rohrbaugh'u eş başkanlığa yükseltti.
Bu liderlik değişiklikleri, 20 yıldır yönetimde olan Dimon'ın potansiyel haleflerinin sayısını azaltıyor. Reuters, Dimon'ın nihai halefinin kim olacağı sorusunun özellikle Dimon'ın ayrılışıyla ilgili değişen zaman çizelgeleri nedeniyle en çok tartışılan konulardan biri olduğunu belirtiyor.
Dimon için yakın vadede bir çıkış yok
Konuya aşina bir kaynak, Dimon'ın muhtemelen üç yıl daha CEO olarak kalacağını ve yönetim kurulunun onun devam etmesi konusunda istekli olduğunu söylüyor. Aynı kişi, Dimon'ın CEO'luktan ayrılma zamanı geldiğinde icra başkanlığına geçeceğini düşünüyor.
Analistler ayrıca Dimon için yakın vadede bir çıkış görmüyor. RBC Capital Markets'ın genel müdürü Gerard Cassidy, "Bence Jamie Dimon'ın nihai emekliliğine giden yol biraz uzadı çünkü Marianne Lake'in yerine adı geçen iki kişinin henüz onun sahip olduğu geniş deneyime sahip olmadığı görülüyor" diyor.
Açıklanan değişiklikler kapsamında JPMorgan, Rohrbaugh'un tüketici ve topluluk bankacılığı CEO'su olacağını ve 25 yılı aşkın süredir bankada görev yapan Lake'in emekli olmasının ardından görevinden ayrılacağını belirtiyor. Petno ise ticari ve yatırım bankacılığı CEO'su oluyor.
Banka ayrıca Petno ve Rohrbaugh'ya 30'ar milyon dolar ikramiye verirken operasyonlardan sorumlu yönetici Jennifer Piepszak ve varlık ve servet yönetimi CEO'su Mary Erdoes da 20'şer milyon dolar alıyor.
JPMorgan hisseleri yüzde 1,7 artışla kapandı.