Ana içeriğe geç

Sürücülerin beklediği düzenleme geldi: Telefon tutucuları ve navigasyona yasal güvence

Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği tamamlandı. Yeni düzenlemeyle ön cama monte edilen telefon tutucuları, görüşü engellemeyen araç kameraları ve navigasyon amacıyla kullanılan ekranlar ceza kapsamı dışında bırakıldı. Araç içi ses sistemlerine yönelik yaptırımlar da yeniden düzenlenirken, yalnızca sesin dışarı taşarak kamu düzenini bozması ve bunun kayıt altına alınması halinde ceza uygulanacağı hükme bağlandı.

Sürücülerin beklediği düzenleme geldi: Telefon tutucuları ve navigasyona yasal güvence
Karar
16

Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği'nde yapılan değişikliklerle sürücülerin uzun süredir tartıştığı birçok konu netliğe kavuştu. Düzenleme, araç içi ses sistemlerinden dijital ekranlara kadar birçok konuda yeni kurallar belirledi.

TELEFON TUTUCULARI VE NAVİGASYON CEZA KAPSAMI DIŞINDA

Çalışmaları tamamlanan yönetmelik ile sürücülerin sürüş güvenliğini destekleyen ve günlük hayatı kolaylaştıran pratik çözümlere yasal güvence getirildi.

Yeni düzenlemeyle birlikte; direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler ile ön cama monte edilen araç kameraları ve telefon tutucular açıkça istisna kapsamına alındı.

Böylece navigasyon kullanımı ve güvenlik kamerası yerleşimi gibi konular netleştirilerek, bu aparatların görüşü engelleyici bir unsur olmadığı tescillendi.

BirGün'ün aktardığına göre; sürücülerin dikiz aynasına astığı koku ve benzeri aksesuarların kullanım sınırları da bu nesnel ölçülerle yasal bir zemine kavuşturuldu. Araçların fabrika çıkışında monte edilmiş ekranlar da istisna kapsamında olacak ve cezai yaptırıma tabi olmayacak.

SES SİSTEMLERİ İÇİN YENİ KRİTERLER BELİRLENDİ

Yeni dönemde, araçların bagaj kısmında 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer ile 1 adet maksimum 300 watt amplifikatör (amfi) bulundurulması serbest kılınarak standarda bağlandı. Bu sayede sürücülerin araçlarında kaliteli ses deneyimi yaşamalarının önü yasal olarak açıldı.

Bir araca ses sisteminden dolayı işlem yapılabilmesi, "sesin araçtan dışarıya taşarak kamunun rahat ve huzurunu bozması" ve bu durumun somut bir şekilde "kayıt altına alınması" şartına bağlandı.

ARAÇ İÇİ EKRANLARIN KULLANIMI NETLEŞTİ

Yeni mevzuat, araç içi dijital ekranların kullanım amacını da net bir biçimde tanımladı. Sürücülerin sürüş, park veya navigasyon yardımı amacıyla kullandığı cihazlar ile araç içi/dışı kameralar, kayıt cihazları ve sistem ayarlarına ilişkin ekranların kullanımı tamamen serbest bırakıldı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler