Ana içeriğe geç

“Bitkim Bana Emanet” projesiyle çocuklar doğayla buluşuyor! Başkan Candaroğlu: Geleceğe en kıymetli miras doğayı seven nesiller

Arnavutköy Belediyesi ile Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde hayata geçirilen “Bitkim Bana Emanet” projesiyle anaokulu öğrencilerine bitki fidanları dağıtıldı. Yaz boyunca fidanlarının bakımını üstlenecek çocuklar, yeni eğitim-öğretim döneminde büyüttükleri bitkileri toprakla buluşturacak.

tv100
16

Arnavutköy Belediyesi ile Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde hayata geçirilen “Bitkim Bana Emanet” projesiyle, çocukların küçük yaşta doğa sevgisi ve çevre bilinci kazanması hedefleniyor. Proje kapsamında anaokullarında eğitim gören öğrencilere bitki fidanı dağıtılarak yaz tatili boyunca bu fidanların bakımını üstlenmeleri istendi.

Dağıtılan bitki fidanları, çocukların bakımına emanet edildi. Ailelerinin desteğiyle yaz boyunca fidanlarını sulayacak, gelişimlerini takip edecek ve büyütecek olan öğrenciler, böylece doğayla birebir bağ kurarak sorumluluk bilincini yaşayarak öğrenecek.

“Bitkim Bana Emanet” projesiyle çocuklar doğayla buluşuyor! Başkan Candaroğlu: Geleceğe en kıymetli miras doğayı seven nesiller - Resim : 1

Yeni eğitim-öğretim döneminin başlamasıyla birlikte öğrenciler, kendi emekleriyle büyüttükleri bitki fidanlarını okullarına getirecek. Düzenlenecek fidan dikim etkinlikleriyle öğrenciler, öğretmenleri ve aileleriyle birlikte bu fidanları okul bahçelerine, evlerinin bahçelerine veya uygun görülen alanlara dikerek doğaya kalıcı bir katkı sunacak.

Başkan Candaroğlu: “Çocuklarımız Doğaya Emanet Bilinciyle Büyüyecek”

Programda konuşan Arnavutköy Belediye Başkanı Mustafa Candaroğlu, projenin Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirildiğini belirterek, çocukların doğayla güçlü bir bağ kurmasını amaçladıklarını söyledi.

“Bitkim Bana Emanet” projesiyle çocuklar doğayla buluşuyor! Başkan Candaroğlu: Geleceğe en kıymetli miras doğayı seven nesiller - Resim : 2

Candaroğlu, “Bugün anaokullarımızda eğitim gören yavrularımıza bitki fidanlarını emanet ediyoruz. Çocuklarımız yaz boyunca bu fidanların bakımını üstlenecek, onları büyütecek ve gelişimlerini yakından takip edecek. Yeni eğitim-öğretim döneminde ise kendi emekleriyle büyüttükleri bu fidanları okul bahçelerine, evlerinin bahçelerine ya da uygun gördükleri alanlara dikerek doğaya kalıcı bir katkı sunacaklar.” dedi.

“Bitkim Bana Emanet” projesiyle çocuklar doğayla buluşuyor! Başkan Candaroğlu: Geleceğe en kıymetli miras doğayı seven nesiller - Resim : 3

Projeyle çocuklara yalnızca bir bitki değil, aynı zamanda sorumluluk duygusunun da emanet edildiğini vurgulayan Candaroğlu, “Her bir çocuğumuzun doğayla güçlü bir bağ kurmasını, emanet bilinci kazanmasını ve büyüttüğü bitkiyi yıllar boyunca sahiplenmesini istiyoruz. Geleceğe bırakacağımız en kıymetli miras, doğayı seven ve onu koruyan nesiller olacaktır.” ifadelerini kullandı.

“Bitkim Bana Emanet” projesiyle Arnavutköy Belediyesi, çocukların doğayla iç içe büyümesini teşvik ederken çevre bilincinin küçük yaşlarda kazanılmasını hedefliyor. Proje sayesinde yaz boyunca çocukların emek verdiği bitki fidanları, yeni eğitim-öğretim döneminde toprakla buluşarak Arnavutköy’ün yeşil dokusuna katkı sağlayacak.

Kaynağa Git

İlgili Haberler