Ana içeriğe geç

Orkun Kökçü: ‘Dediğim gibi onurumuz için oynadık’

2026 FIFA Dünya Kupası son maçında ABD’yi 3-2 mağlup eden A Milli Takım'da Orkun Kökçü, elendikleri için vatandaşlardan özür diledi. Turnuva performansını özeleştiriyle değerlendireceklerini belirten Kökçü, ABD karşısında onurları için sahaya çıktıklarını ve kazandıklarını söyledi.

Orkun Kökçü: ‘Dediğim gibi onurumuz için oynadık’
Aydınlık
16

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü ve son karşılaşmasında Los Angeles Stadyumu'nda karşı karşıya geldiği ABD'yi 3-2'lik skorla mağlup etti. Karşılaşmanın ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan milli futbolcu Orkun Kökçü, turnuvadaki genel performansları nedeniyle üzgün olduklarını belirterek Türk halkından özür diledi.

‘VATANDAŞLARIMIZDAN ÖZÜR DİLİYORUZ’

Turnuvada daha iyi yerlere gelmek istediklerini ancak bunu başaramadıklarını dile getiren 25 yaşındaki futbolcu, "Ülkemizden, vatandaşlarımızdan özür diliyoruz çünkü bunu hak etmediler. Daha güzel başarılar elde etmek istiyorduk, daha iyi yerlere gelmek istiyorduk bu turnuvada ama ne yazık ki onu başaramadık" şeklinde konuştu. Herkesin tatil döneminde öz eleştiri yapması gerektiğini aktaran Kökçü, gelecek turnuvalarda Türkiye'yi daha iyi bir şekilde gururlandırmak istediklerini ifade etti.

‘GALİBİYETLE ONURUMUZU KURTARDIK’

Gruptaki ikinci maçın ardından elendiklerini bildikleri için takımda morallerin düşük olduğunu kaydeden Kökçü, ABD karşısına motivasyonla çıktıklarını belirterek şu ifadeleri kullandı:
"Herkesin hedefleri turnuvada daha da ilerlemekti. O yüzden moraller biraz düşük ama bu galibiyetle yine de az çok kendi onurumuzu kurtardığımızı düşünüyorum. Sonuçta bu maçtan galibiyetle dönsen bile turnuva için çok şey ifade etmiyor. Dediğim gibi onurumuz için oynadık."

‘BU TURNUVADAN DERSİMİZİ ÇIKARIRIZ’

Uluslar Ligi'nde A Ligi'ne yükseldiklerini hatırlatarak bu seviyedeki rakiplerin zorlu olduğuna dikkat çeken Orkun Kökçü, Dünya Kupası organizasyonunu bir tecrübe olarak değerlendirmeleri gerektiğini vurguladı. Kökçü, "Daha da başarılı olmak için herkes öz eleştirisini yapacak ve inşallah bu turnuvadan dersimizi çıkarırız. Çok iyi hazırlanmamız lazım ve bu tecrübeyi ders olarak çok iyi değerlendirmemiz lazım" diyerek açıklamalarını sonlandırdı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler