Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz Türkiye Basın Federasyonu'nun gazetecilerle düzenlediği toplantıda konuştu.
Yılmaz çözüm süreci ile emekli ve memur maaşlarına ilişkin açıklama yaptı.
Çözüm sürecine ilişkin yasal düzenlemenin Meclis tatile girmeden ele alınması yönünde bir gayretin olduğunu söyleyen Yılmaz
“Belirli koşullara ve tarihe endeksli olacak. Bir taraftan 'silahları bırakın gelin gerekli düzenlemeleri yapalım' deniyor. Örgüt de 'ben bırakacağım ama nasıl bir yasal çerçeve ile karşı karşıya kalacağım.' diyor. Burada yasa mühendisliği çalışmasına ihtiyaç var gibi görünüyor" dedi.
"ENFLASYON FARKINI MUTLAKA RAKAMLARA YANSITIYORUZ"
NTV'de yer alan habere göre; Yılmaz, temmuz ayında memur ve emeklilere yönelik refah payı verilip verilmeyeceğine yönelik soruları da yanıtladı. Enflasyon farkını mutlaka rakamlara yansıttıklarını belirten Cevdet Yılmaz, emeklileri ve çalışanları enflasyona karşı ezdirmeyeceklerini söyledi.
Yılmaz şunları aktardı:
“İlk 6 ayda programımızda beklediğimizden daha yüksek bir enflasyon var. Burada kanunlarımız, kurallarımız, otomatik işleyen bir sistem var. Temmuz enflasyonu çıktığı zaman memur, emekli maaşları ona göre şekilleniyor. Enflasyona hiçbir zaman ezdirmedik, böyle bir prensibimiz var. Sayın Cumhurbaşkanımızın başından beri koyduğu bir prensip. Dolayısıyla bu işliyor. Enflasyon neyse bunu mutlaka yansıtıyoruz rakamlara. Otomatik yansımadığı tek bir alan var, o da en düşük emekli maaşı. O, otomatik olmuyor, kanunla yapılan bir iş. Bunun kanunla yapılması gerekiyor. O konuda Meclis'imiz gerekli çalışmaları yapacaktır.”