Ana içeriğe geç

UEFA’dan Fenerbahçe’ye kötü haber! Ceza yarın bildirilecek…

UEFA, yapılan denetimlerin ardından harcama limitlerini aşan Fenerbahçe'ye 7.5 milyon euro para cezası ve mali disiplin ihtarı verdi. Mourinho, Diego Carlos ve Kerem Aktürkoğlu transferlerindeki usulsüzlük gerekçesiyle verilen kararın cuma günü tebliğ edileceği öğrenildi.

UEFA’dan Fenerbahçe’ye kötü haber! Ceza yarın bildirilecek…
Aydınlık
16

UEFA Kulüp Finansal Kontrol Kurulu (CFCB), finansal kural ihlalleri gerekçesiyle Süper Lig temsilcisi Fenerbahçe'ye 7.5 milyon euro para cezası ve mali disiplin ihtarı verdi. Yaklaşık 15 milyon euro civarında bir yaptırımla karşı karşıya kalması beklenen sarı-lacivertli kulübe, yapılan değerlendirmeler neticesinde öngörülen rakamın yarısı tutarında bir fatura çıkarıldı.

İNCELEMELER SONUCU İHLALLER BELİRLENDİ

Süreç, 24 Ocak 2026 tarihinde UEFA Kulüp Finansal Kontrol Kurulu’na bağlı dört müfettiş ile bağımsız denetim kuruluşu Deloitte yetkililerinin sarı-lacivertli kulübe gelerek iki gün boyunca gerçekleştirdiği denetimlerle başladı. Yapılan incelemeler neticesinde; teknik direktör Jose Mourinho ve futbolcu Diego Carlos ile imzalanan sözleşmelerde harcama limitlerinin aşıldığı saptandı. Ayrıca Kerem Aktürkoğlu transferinde de ilgili talimatlara aykırı hareket edildiği kurul tarafından tespit edildi.

SAVUNMANIN ARDINDAN NİHAİ KARAR VERİLDİ

Elde edilen bulguların ardından Fenerbahçe Kulübü’nden yazılı savunma talep eden CFCB, savunmanın değerlendirilmesiyle birlikte nihai kararını verdi. Kurul, sarı-lacivertli ekibe 7.5 milyon euro para cezası keserken, kulüp hakkında mali disiplin ihtarı uygulanmasına hükmetti. Alınan resmi kararın cuma günü Fenerbahçe Kulübü’ne tebliğ edilmesi bekleniyor.

SÖZLEŞMESİ REVİZE EDİLMİŞTİ

Fenerbahçe, daha önce UEFA’nın talebi doğrultusunda futbolcu Kerem Aktürkoğlu’nun sözleşmesinde değişikliğe gitmişti. Yapılan revize işlemiyle, oyuncunun 5 yıllık süreçte alacağı toplam ücret, kalan 4 yıllık süreye eşit olarak dağıtılmıştı. Uygulanan mali disiplin ihtarı sebebiyle sarı-lacivertli kulübün, UEFA ile önümüzdeki 3 ila 4 sezonu kapsayacak yeni bir uzlaşma anlaşması imzalamak durumunda olduğu belirtildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler