Ana içeriğe geç

ABD'den Avrupa'ya tehdit: LNG'yi keseriz

Avrupa Birliği'nin LNG tedarikinde yaşanan metan salınımını daha sıkı denetlemek için oluşturduğu plân ABD'nin tepkisini çekti. ABD Enerji Bakanı, plânın gevşetilmemesi durumunda LNG tedarikinin kesilebileceğini söyledi.

ABD'den Avrupa'ya tehdit: LNG'yi keseriz
Odatv
16

ABD, metan emisyon salınımının azaltılması için oluşturduğu plânı gevşetmezse Avrupa Birliği'ne (AB) sıvılaştırılmış doğal gaz tedarikini (LNG) keseceğini bildirdi.

Avrupa, Şubat 2022'de Ukrayna ile Rusya arasında savaş patlak vermesinin ardından doğal gaz ithalâtı için dümeni Rusya'dan ABD'ye kırmıştı. Kıtanın, LNG ihtiyacının yüzde 60'ını ABD karşılıyor.

'İHRACAT BAŞKA YERE KAYAR'

ABD Enerji Bakanı Chris Wright, perşembe günü Bloomberg'e verdiği demeçte, AB'nin 2027'de yürürlüğe girmesi planlanan kuralları değiştirmeyi reddetmesi hâlinde ABD ihracatının "başka bir yere kayacağını" söyledi.

Yeni düzenleme, ithâl edilen doğal gazın daha sıkı bir metan denetiminden geçirilmesini öngörüyor. Avrupa, bu önlemlerin dünyanın en güçlü sera gazlarından birinin emisyonlarını azaltmak için hayati önem taşıdığını savunuyor.

Katar, Nijerya ve Cezayir de plânda değişiklik yapması için Avrupa'ya çağrı yapmıştı. İhracatçılar, ABD'nin geniş doğal gaz sahaları, boru hatları ve işleme tesisleri ağı nedeniyle bütün LNG kargolarının tek tek metan denetiminden geçirmenin zor olduğunu belirtiyor.

Odatv.com

Kaynağa Git

İlgili Haberler