Ana içeriğe geç

Polonya'dan İncirlik hamlesi: Askerlerimiz kalmaya devam edecek

Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki, Başkan Erdoğan ile Külliye'de gerçekleştirdiği görüşmenin ardından Türkiye'de düzenlenecek NATO zirvesine büyük önem verdiğini açıkladı. Nawrocki, İncirlik Üssü'ndeki Polonya askerlerinin varlığını sürdürme kararlılığını vurgularken Rusya'yı 'tek saldırgan ülke' olarak nitelendirdi.

Polonya'dan İncirlik hamlesi: Askerlerimiz kalmaya devam edecek
Akşam
16

Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki, Ankara ziyareti kapsamında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile bir araya geldi. İki lider, Rusya-Ukrayna savaşından savunma sanayii işbirliğine kadar geniş bir yelpazede kritik konuları ele aldı. Nawrocki, Türkiye'de düzenlenecek NATO zirvesine ilişkin güçlü beklentilerini dile getirirken İncirlik Üssü'ndeki Polonya askeri varlığının devam edeceği mesajını verdi.

Nawrocki, Türkiye ile Polonya arasındaki işbirliğinin stratejik önemi bulunduğunu ve iki ülke arasındaki işbirliklerinin değişik alanlarda geliştiğini, onlardan birinin de savunma sanayisi alanında olduğunu söyledi.

İki ülke arasındaki dostluğun asırlara dayandığını dile getiren Nawrocki, "Bugünkü temaslarımız bu tarihi, güzel ve dost temelinde kurulan ilişkilerimizin simgesidir. Yaklaşan NATO Zirvesi'ne katılma şansım olacak. Zirvenin Ankara'da düzenlenmesi nedeniyle Türkiye'yi tebrik etmek istiyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

NAWROCKI'DEN NATO ZİRVESİ İÇİN GÜÇLÜ MESAJ

Cumhurbaşkanı Erdoğan'la Rusya-Ukrayna savaşı başta olmak üzere birçok konuda görüştüklerini söyleyen Nawrocki, şu ifadeleri kullandı:

"Polonya ve Türkiye, NATO ittifakı kapsamında çok önemli bir rol taşımaktadır. Her iki ülke NATO'nun kanatlarını savunmak mecburiyetinde. Bu alanda da bizim işbirliğimiz çok stratejik bir öneme sahiptir. Ve bu işbirliğimiz için Sayın Cumhurbaşkanı'na çok teşekkür etmek istiyorum. Bizim ilişkilerimiz bu şekilde aynı zamanda NATO ittifakımızı güçlendirmektedir."

SAVUNMA SANAYİİ İŞBİRLİĞİ VE BAYRAKTAR VURGUSU

Nawrocki, iki ülke arasındaki ticaretin Rusya-Ukrayna savaşına rağmen hiç durmadan geliştiğini belirterek, ülkesinin ABD'nin davetiyle G20 toplantısına katıldığını hatırlattı.

Türkiye ile Polonya arasındaki önemli başka bir konunun da savunma alanındaki işbirlikleri olduğuna işaret eden Nawrocki, "Geçen sene Polonya ve Türkiye Milli Savunma Bakanları arasında imzalanan savunma kapsamındaki anlaşmadan da bahsetme imkanımız oldu. O anlaşma çerçevesinde Polonya ve Türk savunma sanayi alanında işbirliğini konuştuk. Tabii bu işbirliğinin eşit şartlarda olmasını temenni ederiz ve değişik şekillerde olmasını da temenni ederiz." ifadelerini kullandı.

Nawrocki, şöyle devam etti:

"Polonyalı askerler, Türkiye'den satın alınmış olan Bayraktar insansız hava araçlarını kullanmaktadır. Bunlar, işbirliğimizin ne kadar önemli, ittifak için ne kadar önemli iki devlet olduğumuzun bir nişanesidir. Bu yüzden İncirlik Üssü'nde görev yapan askerlerin varlığını kesinlikle devam ettirmek istiyoruz, uzatmak da istiyoruz."

RUSYA'YA 'TEK SALDIRGAN ÜLKE' NİTELEMESİ

Filistin-İsrail konusuna da değinen Nawrocki, iki devletli çözümü desteklediklerini aktardı.

Nawrocki, şunları kaydetti:

"Sayın Cumhurbaşkanı ile Ukrayna ve Rusya savaşından da bahsetme fırsatımız oldu. Polonya'ya karşı Rusya'nın hibrit faaliyetlerinden de bahsettik. Rusya'nın tek saldırgan bir ülke olduğu, Ukrayna'ya saldıran bir ülke olduğu konusunda hemfikiriz. Kesinlikle bu savaşın en kısa sürede bitmesini istediğimizi ifade ettik. Bu konunun en güzel şekilde çözülmesi diplomatik yollardır tabii ki ve bu konuda da hemfikiriz.

Türkiye'de düzenlenecek olan NATO zirvesini dört gözle bekliyorum. Bu zirvenin çok verimli bir şekilde geçeceğine inanıyorum."

Kaynağa Git

İlgili Haberler