Ana içeriğe geç

Fatih Terim, Türkiye - ABD maçı sonrası dert yandı: 'Kaybetmekten korkmayın' dedim

Türkiye’nin turnuvadaki son maçının ardından deneyimli teknik adam Fatih Terim, YouTube kanalından açıklamalarda bulundu. Terim, turnuvadaki erken elenmeye tepki gösterirken, Türk futbolunun mental yapısına dair çarpıcı tespitlerde bulundu.

Fatih Terim, Türkiye - ABD maçı sonrası dert yandı: 'Kaybetmekten korkmayın' dedim
Cnn Türk
16

Fatih Terim, gruptan çıkan ABD’nin direkt Bosna ile eşleşmesinin kendilerini daha da üzdüğünü belirterek şunları söyledi:

“Gruptan çıkan ABD’nin direkt Bosna ile eşleşmesi de bizi daha nerelere kadar gideceğimizi de bize hatırlatıyor. O zaman daha çok üzülüyoruz tabii ki. Yani buradan çıksak, Brezilya’nın Japonya ile eşleştiği, Fas’ın Hollanda ile eşleştiği bir ortamda, buradan çıkanın Bosna ile eşleşmesi çok daha iyi ve mantıklı olduğunu düşünecek olursak daha da hayıflanacağız.”

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Fatih Terim’in açıklamalarının en dikkat çeken bölümü, Türk ve Amerikan spor kültürleri arasındaki fark oldu. Terim, ABD’nin “dünyanın en güzel şovunu yapan” ülke olduğunu hatırlatarak şöyle konuştu:
“Dünyanın en güzel şovunu yapan, spora şovu katan ülkesi Amerika’dır. Dolayısıyla kazançların, kayıpların etki oranları bizdeki gibi değildir. Bizdeki kayıplar bize çok ağır darbeler verir. Bu da özellikle oyuncular için baskı altında oynama, stres altında, gerilim altında kalma ve kaybetme korkusu gibi bir son doğurur. Onlarda bu yok. Zaten yaşam tarzları bu. Maç bittikten sonra onlar için eğlence başlar. Bizde eğer kazanmışsak olağanüstü bir sevinç, kaybetmişsek olağanüstü bir üzüntü yaşıyoruz ve birbirimizi kırıyoruz. Onarılması güç işler çıkıyor ortaya.”

Terim, kariyeri boyunca oyuncularına verdiği en önemli mesajı bir kez daha tekrarladı:
“Zevk almak, eğlenmek insanı mutlu eder ama ‘Ben bu maçı kaybedersem acaba neler olacak?’ düşüncesiyle sahaya çıkan oyuncuların veya hocaların tavrı, tarzı, yaklaşım şekli hakikaten çok iyi olmaz. Kaybetme korkusu sporcular için en kötü duygusudur. Onun için ben hayatım boyunca oyuncularıma ‘Kaybetmekten korkmayın’ dedim. Bir daha da kaybetmekten yine korkmayın, başka türlü kazanamazsınız. Çünkü kaybetmeyle kazanma arasında geçen cereyan eden akıma zaten spor veya futbol diyoruz.”

Kaynağa Git

İlgili Haberler