Kenya'da bir yatılı kız okulunun yurdunda çıkan yangın, 16 öğrencinin hayatını kaybetmesine ve 79 öğrencinin yaralanmasına yol açtı. Soruşturmayı yürüten Kenya Savcılığı, elde edilen deliller doğrultusunda şüpheli öğrenciler hakkında cinayet davası açılması kararı aldı. Güvenlik kamerası kayıtları ve adli deliller, yangının kasıtlı olarak çıkarıldığını ortaya koyarken, şüphelilerin reşit olmaması davanın seyrini farklı bir boyuta taşıdı.
HER ŞÜPHELİYE 16 AYRI CİNAYET SUÇLAMASI YÖNELTİLECEK
Kenya Savcılık Ofisinden yapılan açıklamada, 28 Mayıs'ta çıkan yangına ilişkin soruşturmada elde edilen delillerin değerlendirilmesinin ardından olaya karıştığı belirlenen öğrenciler hakkında dava açılmasının uygun görüldüğü bildirildi.
Açıklamada, haklarında dava açılacak öğrencilerin her birine, yaşamını yitiren 16 öğrenci nedeniyle 16 ayrı cinayet suçlaması yöneltileceği belirtildi.
Savcılık Sözcüsü, şüphelilerin reşit olmamaları nedeniyle kaç öğrenci hakkında dava açılacağını belirtmedi.
KUNDAKLAMA ŞÜPHESİYLE 9 ÖĞRENCİ POLİS GÖZETİMİNDE
Soruşturma kapsamında çoğunluğu "kundaklama" suçundan olmak üzere gözaltına alınan 9 öğrencinin polis gözetiminde bulunduğu kaydedildi.
İçişleri ve Ulusal Yönetim Bakanı Kipchumba Murkomen, güvenlik kamerası görüntülerinin bazı öğrencilerin yangını kasıtlı olarak çıkardığına işaret ettiğini belirtmişti.
BAKAN MURKOMEN: ADLİ DELİLLER DOĞRULTUSUNDA SORUŞTURMA SÜRÜYOR
Murkomen, Ceza Soruşturmaları Dairesinin tanık ifadeleri, güvenlik kamerası kayıtları ve olay yerinden elde edilen adli deliller doğrultusunda soruşturmayı sürdürdüğünü açıklamıştı.
Nakuru kentindeki yatılı kız okulunda 28 Mayıs'ta gece saatlerinde çıkan yangında 16 öğrenci hayatını kaybetmiş, 79 öğrenci yaralanmıştı.

