Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, Kore İşçi Partisi Merkez Komitesi Genel Kurul Toplantısı'nda yaptığı konuşmada Japonya'nın son dönemdeki savunma ve güvenlik politikalarını hedef aldı.
Kore Merkezi Haber Ajansı'nın (KCNA) aktardığı açıklamalarda Kim, Japonya'yı "Asya'da yenilmiş bir ülke" olarak nitelendirerek, ülkenin mevcut bölgesel gelişmeleri askeri kapasitesini artırmak için kullandığını savundu.
Kim, Japonya'nın güvenlik politikalarına ilişkin değerlendirmesinde, "Japonya, mevcut rahatsız edici koşulları askeri güç olma yolundaki tüm kısıtlamalardan kurtulmak için bir fırsat olarak görerek açıkça bir savaş devletine dönüştü." ifadelerini kullandı.
"ULUSLARARASI TOPLUMDA ENDİŞE YARATIYOR"
Japonya'nın attığı adımların uluslararası kamuoyunda ciddi kaygılara yol açtığını ileri süren Kim, söz konusu gelişmelerin bölgede yeni güvenlik tartışmalarını beraberinde getirdiğini savundu.
Kuzey Kore lideri, Japonya'nın askeri alandaki yöneliminin yalnızca bölgesel değil uluslararası düzeyde de dikkatle izlendiğini ifade etti.
ABD VE GÜNEY KORE'Yİ SUÇLADI
Konuşmasında ABD ve Güney Kore'ye de değinen Kim, iki ülkenin ortak askeri faaliyetlerinin Kore Yarımadası'ndaki gerilimi artırdığını öne sürdü.
ABD ve Güney Kore'nin askeri tatbikatlar ve istihbarat faaliyetleriyle bölgedeki durumu kötüleştirdiğini savunan Kim, Washington yönetiminin politikalarının müttefik ülkeler üzerinde de etkili olduğunu belirtti.
Kim, ABD'nin "ayrım gözetmeyen ve keyfi uygulamalarının, uydu güçlerini tehlikeli bir şekilde etkilediğini" iddia etti.
SAVUNMA KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ ÇAĞRISI
Bölgedeki gelişmelerin Kuzey Kore'nin savunma hazırlıklarını artırmasını zorunlu kıldığını savunan Kim, ülkesinin ulusal savunma kapasitesinin daha hızlı şekilde geliştirilmesi gerektiğini söyledi.
Kim, bu doğrultuda daha kapsamlı, yenilikçi ve cesaret verici planların hızlandırılarak hayata geçirileceğini belirterek, savunma alanındaki çalışmaların önümüzdeki dönemde daha da yoğunlaştırılacağını kaydetti.