TCMB verilerine göre yabancı yatırımcılar, 19 Haziran ile biten haftada 465,7 milyon dolarlık hisse senedi aldı. Böylece yabancıların hisse alımı 17 Nisan haftasından bu yana en güçlü seviyesine çıktı.
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, haftalık menkul kıymet istatistiklerini açıkladı. Verilere göre yurt dışında yerleşik yatırımcılar, 19 Haziran ile biten haftada Türk varlıklarında alım tarafında yer aldı.
Yabancı yatırımcılar söz konusu haftada 465,7 milyon dolarlık hisse senedi alımı yaptı. Aynı dönemde tahvil tarafında da 339,7 milyon dolarlık alım gerçekleşti.
ÖNCEKİ HAFTA HİSSE SATMIŞLARDI
Yabancı yatırımcıların hisse tarafındaki alımı, önceki haftadaki satışın ardından geldi. 12 Haziran ile biten haftada yabancılar 117,8 milyon dolarlık hisse satışı yapmış, tahvil tarafında ise 428,8 milyon dolarlık alım gerçekleştirmişti.
Yeni verilerle birlikte yabancı yatırımcının hisse senedi tarafında yeniden alıma döndüğü görüldü. Hisse alımı, 17 Nisan haftasından bu yana kaydedilen en yüksek seviyeye çıktı.
HİSSE STOKU 42,9 MİLYAR DOLARA ÇIKTI
TCMB verilerine göre yabancı yatırımcıların hisse senedi stoku 42 milyar 908,6 milyon dolara yükseldi. Tahvil pozisyonları ise 15 milyar 109,1 milyon dolar oldu.
Böylece yabancı yatırımcıların hem hisse senedi hem de tahvil piyasasında alıcı konumunu koruduğu görüldü. Tahvilde alım eğilimi devam etse de tutar, bir önceki haftaya göre geriledi.
PİYASALARIN GÖZÜ YENİ VERİLERDE
Yabancı yatırımcıların Borsa İstanbul’a yönelmesi, piyasa açısından yakından izlenen göstergeler arasında yer alıyor. Hisse tarafındaki güçlü giriş, yabancı ilgisinin yeniden arttığına işaret ederken, bu eğilimin kalıcı olup olmayacağı önümüzdeki haftalarda açıklanacak verilerle netleşecek.
Odatv.com