Ana içeriğe geç

Sergen Yalçın istifasının perde arkasını ilk kez anlattı

Beşiktaş’taki görevinden ayrılan Sergen Yalçın, Candaş Tolga Işık’ın YouTube programında yorumculuğa geri döndü ve istifa süreciyle ilgili ilk kez konuştu. Yalçın, “Ben başarılıyım. Taraftar istifa diye bağırdı, ben de bıraktım. Ne tazminat alıyorum ne bir şey” dedi.

Karar
16

Beşiktaş’taki görevinden ayrılan Sergen Yalçın, istifa sürecine ilişkin sessizliğini bozdu. Candaş Tolga Işık’ın YouTube programında yeniden yorumculuğa dönen Yalçın, siyah-beyazlı kulüpte yaşadığı ayrılığı ve kararının arka planını anlattı.

Yalçın, başarısızlık değerlendirmesinin yalnızca sonuçlar üzerinden yapılmasına karşı çıkarak, Beşiktaş’ta doğru işler yapmaya çalıştığını söyledi.

“Başarısız olma sonuçlar anlamında değil. Doğru işler yapılma anlamında ben çok başarılıyım” diyen Yalçın, sezon başında kimsenin Beşiktaş’tan şampiyonluk beklemediğini savundu.

“TARAFTAR İSTİFA DİYE BAĞIRDI, BEN DE BIRAKTIM”

Yalçın, görevinden ayrılma kararını taraftarın tepkisi sonrası aldığını belirtti.

Deneyimli teknik adam, “Taraftar istifa diye bağırdı. Ben de bıraktım. O dakikadan sonra yapılacak hiçbir şey yok” dedi.

Yeni bir kadro ve sistem kurmaya çalıştıklarını ifade eden Yalçın, kendilerine yeterli zaman tanınmadığını savundu:

“Kadro kuruyoruz, yeni yapılanma yapıyoruz. Ya bir durun. Bir kendi kadromuzu kuralım, kendi sistemimizi kuralım. Sezona başlayalım. Başarısız olalım.”

Yalçın, ayrılığının Beşiktaş’a mali bir yük getirmediğini de vurguladı:

“Ben bıraksam ne olacak? Ben ne tazminat alıyorum ne bir şey.”

“BENDEN ÖNCEKİ ÜÇ HOCANIN TAZMİNATI ÖDENİYOR”

Beşiktaş’ta teknik direktör değişimlerinin kulübe ciddi maliyet oluşturduğunu söyleyen Yalçın, kendisinden önce görev yapan teknik adamların tazminatlarına dikkat çekti.

Yalçın, “Hâlâ benden önceki üç tane hocanın tazminatı ödeniyor Beşiktaş’ta. Dalga mı geçiyorsunuz insanlarla?” ifadelerini kullandı.

Her konuşmasında taraftar istemezse görevi bırakacağını söylediğini hatırlatan Yalçın, “Taraftar istemedi, bıraktım. Bu kadar basit” dedi.

“BANA YAPTIKLARINIZI YENİ GELEN ADAMA YAPMAYIN”

Sergen Yalçın, Beşiktaş camiasına yeni teknik direktör üzerinden de mesaj verdi. Yalçın, kendisine yapılanların yeni gelecek isme yapılmaması gerektiğini söyledi.

“Bana yaptıklarınızı bari bu gelen yeni adama yapmayın” diyen Yalçın, “Bırakın adam işini yapsın birazcık. Bırakın da bir kadro kursun, bir oyuncu alsın, bir kurulum yapsın” ifadelerini kullandı.

Yalçın, Beşiktaş’ın sürekli teknik direktör ve başkan değiştirerek istikrarlı bir yapı kuramayacağını belirtti:

“Beşiktaş böyle nereye gidecek? Hoca değiş, hoca değiş, başkan değiş, hoca değiş, hoca değiş, başkan değiş. Nereye gidecek Beşiktaş böyle?”

SOSYAL MEDYA TEPKİSİ: “ORTAM KARMAN ÇORMAN”

Yalçın, Türk futbolundaki sosyal medya baskısını da sert sözlerle eleştirdi. YouTube yorumcuları, sosyal medya hesapları ve televizyonlardaki eski futbolcuların camialar üzerinde etkili olmaya çalıştığını savunan Yalçın, bu ortamda teknik direktörlük yapmanın zorlaştığını söyledi.

Yalçın, “Artık Türkiye’de futbol teknik direktörlük yapılacak bir ortam olmaktan çıktı” diyerek, büyük kulüplerde en küçük başarısızlıkta teknik adamların hedef haline getirildiğini ifade etti.

Sosyal medyanın taraftarı yönlendirmeye çalıştığını söyleyen Yalçın, “O YouTube’çusu, onun Twitter’cısı, onun dümencisi hep böyle dönüyor ortam. Karman çorman bir ortam var” dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler