Devremülk sahiplerini çok yakından ilgilendiren, kiralama işlemlerinde adeta bir "kördüğüm" haline gelen muvafakat (izin) zorunluluğu hakkında Danıştay'dan tarihi bir karar çıktı. Danıştay 4. Dairesi, devremülklerin kısa süreli kiralanabilmesi için aynı bloktaki tüm hak sahiplerinden ve diğer dönem maliklerinden izin alınmasını zorunlu kılan genelge hükmünü iptal etti.
Peki bu karar vatandaş için ne anlama geliyor? Devremülk sahipleri artık rahatça kiralama yapabilecek mi? İşte milyonları ilgilendiren kararın tüm detayları…
BİNLERCE KİŞİDEN İZİN ALMA DÖNEMİ BİTİYOR
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2024 yılında yayımladığı genelge, devremülkünü kısa süreli kiralamak isteyen vatandaşlara, "Aynı bloktaki tüm hak sahiplerinden tek tek izin alacaksınız" şartını koşuyordu.
Hürriyet'in haberine göre, bazı büyük devremülk projelerinde tek bir dairede 50'ye yakın, tesis genelinde ise on binlerce hak sahibi bulunuyor. Hayatın olağan akışına aykırı olan ve uygulanması fiilen imkansız olan bu kural, Danıştay tarafından hukuka aykırı bulundu. Danıştay, kanunda açıkça yer almayan bir kısıtlamanın genelgeyle getirilemeyeceğine ve bu durumun "mülkiyet hakkına ölçüsüz bir müdahale" olduğuna hükmetti.
"EV BENİM DEĞİL Mİ, İSTEDİĞİM GİBİ KİRALAYAMAZ MIYIM?"
Davayı açan hukukçular Prof. Dr. E. Saba Özmen ve Avukat Şimal M. Tol Öztürk, kararın önemini şu sözlerle özetliyor:
KARAR KESİNLEŞTİ Mİ? ŞİMDİ NE OLACAK?
Karar henüz tamamen kesinleşmedi, dosya şu an Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nda temyiz incelemesinde. Ancak Danıştay'ın bu ilk kararı, sadece izin almadığı gerekçesiyle ceza kesilen veya kiralama yapması engellenen devremülk sahipleri için mahkemelerde çok güçlü bir emsal (dayanak) oluşturacak.
Odatv.com