İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince, Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen soruşturma kapsamında Şile Belediyesinde doğrudan temin, imar, ruhsat ve iskan işlemlerinde usulsüzlük yapıldığı ve rüşvet alınarak haksız menfaat sağlandığı iddiasıyla operasyon düzenlendi.
İstanbul ve İzmir'de düzenlenen operasyonlarda, 16 kişi gözaltına aldı.
Gözaltına alınanlar İstanbul Emniyet Müdürlüğü'ne götürüldü.
Soruşturma
Şile Belediyesine yönelik "suç işlemek amacıyla örgüt kurma", "irtikap", "rüşvet" ve "ihaleye fesat karıştırma" iddialarıyla yürütülen soruşturma kapsamında aralarında Şile Belediye Başkanı Özgür Kabadayı'nın da bulunduğu 6 kişi, 10 Temmuz 2025'te gözaltına alınmıştı.
Belediye Başkanı Kabadayı, Oğuz Kaçmaz, Tuncay Tolga Özçakmak, Ali Şafak ve Evren Buçhan tutuklanmış, Aslı Kotan ise adli kontrol kararıyla serbest bırakılmıştı.
23 Aralık 2025'te düzenlenen ikinci operasyonda 22 gözaltına alınmıştı. Gözaltına alınanlardan 15'i tutuklanmış, 7'si adli kontrol hükümleri uygulanarak serbest bırakılmıştı.