Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, geçtiğimiz günlerde çıkan yangında büyük zarar gören Aydın'ın Söke ilçesine bağlı Pamukçular Mahallesi'nde incelemelerde bulundu.
Bölgede yapılan incelemelerde yaklaşık 200-300 dekarlık zeytinlik alanın yangından etkilendiği, 11 üreticinin ise mağdur olduğu belirtildi.
Yaz aylarına kadar taşkın ve sel felaketleriyle mücadele eden bölgenin bu kez de yangın afetiyle karşı karşıya kaldığını belirten Bayraktar, iklim kaynaklı afetlerin her geçen yıl arttığına dikkat çekti.
"AFETLER ÇİFTÇİNİN YAKASINI BIRAKMIYOR"
Pamukçular Mahallesi'nde yaptığı açıklamada yangının boyutuna dikkat çeken TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, gördükleri manzaranın üzücü olduğunu belirterek, "Geçtiğimiz günlerde yaşanan yangında yaklaşık 200 dekar civarındaki zeytin bahçesi tamamen yandı. Arazilerde neredeyse yüzde 100'e varan hasar söz konusu. Bu durum üreticilerimizi ciddi şekilde mağdur etti" diye konuşarak afetlerin artık tarım sektörünün en büyük sorunlarından biri haline geldiğini ifade etti.
Geçtiğimiz yıl yangınlar da dahil olmak üzere Türkiye genelinde bin 11 doğal afet yaşandığını hatırlatan Bayraktar, "Çiftçimizin görmediği afet kalmadı. Yılbaşından bu yana da afetler artarak devam ediyor. Neredeyse her hafta farklı illerde afet bölgelerini ziyaret etmek zorunda kalıyoruz" dedi.
'GIDA ENFLASYONU ARTAR'
Afetlerden zarar gören üreticilerin yalnız bırakılmaması gerektiğini vurgulayan Bayraktar, tarımsal üretimin sürdürülebilmesi için devlet desteklerinin hayati önem taşıdığını söyledi.
Bayraktar, "Bu afetler sadece çiftçimize değil, ülkemizin tarımsal üretimine de büyük zarar veriyor. Bizim en büyük hedefimiz, zarar gören üreticimizin üretime devam edebilmesini sağlamaktır. Çiftçimize sahip çıkmadığımız takdirde kaybettiğimiz her üretici, bu ülkede gıda enflasyonunun artmasına neden olacaktır" ifadelerini kullandı.