Ana içeriğe geç

Adana'da depremde hasar gören 16 katlı binası dinamit ile yıkıldı! İşte o anlar

Adana'da depremlerde hasar gören ve kolonlarında ağır hasar tespit edilen Çukobirlik hizmet binası, yaklaşık yarım ton dinamit kullanılarak kontrollü şekilde yıkıldı.

Adana'da depremde hasar gören 16 katlı binası dinamit ile yıkıldı! İşte o anlar
Bengü Türk
16

Adana'da 1940 yılında kurulan Çukobirlik'in, merkez Seyhan ilçesi Gökçeler Mahallesi Turhan Cemal Beriker Bulvarı üzerinde bulunan hizmet binasının yapımına 1978 yılında başlandı. İnşaatı 1980 yılında tamamlanan bina, Kahramanmaraş merkezli depremlerde ağır hasar aldı. Yapılan incelemelerde binanın 4 kolonunun patladığı belirlenince yapı hakkında yıkım kararı verildi.

GENİŞ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ ALINDI

DAİMFED Yıkım Komisyonu Başkanı Seyfettin Can, binanın deprem nedeniyle ağır hasar gördüğünü belirterek, "Yapılan incelemelerde binanın 4 kolonunun patladığı tespit edildi. Bu nedenle kontrollü yıkım kararı alındı. Gerekli tüm güvenlik önlemleri alındı, Turhan Cemal Beriker Bulvarı trafiğe kapatıldı. Yaklaşık 2 bin 700 delik açılarak 500 kilograma yakın dinamit yerleştirildi" dedi.

Güvenlik önlemlerinin tamamlanmasının ardından bina, kontrollü patlatma yöntemiyle saniyeler içinde yıkıldı. Yıkım sırasında bölgede geniş güvenlik önlemleri alınırken, çalışmaların sorunsuz şekilde tamamlandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler