Bir kadın metal işçisi
Esenyurt
Merhaba Evrensel okurları. Ben Esenyurt’ta metal fabrikasında çalışan bir kadın işçiyim. 13 yıldır bu fabrikada çalışmama rağmen benim maaşımla yeni işe başlayan bir işçinin maaşı arasında çok az fark var. Yaptığımız işler çok ağır ama aldığımız ücret hafif. Asgari ücrete ne zaman zam gelirse o zaman bize de zam yapılıyor. Şubat ayından beri bizim maaş yerinde duruyor ama iğneden ipliğe her gün zam geliyor. Temmuz ayında ara zam şart ama kimsenin sesi çıkmıyor. Fabrikanın patronları uzun zamandır iş yok diyorlar, mesaiye bırakmıyorlar ama daha yeni pres makinesi kurdular. İşçiye gelince yok. Banka şubemiz değişti. Banka bizim paralarımızla iş çevirdiği için bize promosyon vermeleri gerekirken o paralarla araba aldılar. İş yok diyorlar ama gözleri sürekli üzerimizde, bize mobbing uyguluyorlar. Madem iş yok tazminatı ver çıkar beni. Onu da yapmıyorlar. Tazminatsız göndermek için açığımızı kolluyorlar. Biz işçilerin birlik olmaktan başka çaresi yok. Edirne’deki maden işçileri nasıl haklarını aldıysa birlik olup mücadele edip biz de alabiliriz. Temmuz’da ara zam için mücadeleye.