Ana içeriğe geç

Ankara'da öğretmenler açlık grevini bitirdi

Ankara'da 13 gündür açlık grevini sürdüren özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenler, açlık grevini sonlandırdı.

Ankara'da öğretmenler açlık grevini bitirdi
Nefes Gazetesi
16

Özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin 13 gündür Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara Şubesi'nde sürdürdüğü açlık grevine 154 akademisyen, sanatçı, gazeteci ve yazarı temsilen Prof. Dr. Cemal Taluğ, Prof. Dr. Ural Akbulut, Prof. Dr. Metin Özuğurlu, Şenal Sarıhan ve Zeynep Karababa destek ziyaretinde bulundu. Ziyarette, 154 kişinin imzasını taşıyan ortak metni ses sanatçısı Zeynep Karababa okudu.

Metinde, Türkiye'nin çeşitli illerinden Ankara'ya gelen özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlerin 14 gündür seslerini duyurmaya çalıştığı, 13 gündür ise açlık grevinde oldukları belirtildi. İmzacılar, öğretmenlerin sağlık durumlarından endişe duydukları vurgulayarak, "Öğretmenlerimizin yaşamı ve sağlığı her şeyden üstündür" ifadelerine yer verdi.

"LÜTFEN SAĞLIĞINIZI DAHA FAZLA RİSKE ATMAYIN"

Metinde, öğretmenlerin yürüttüğü mücadelenin yalnızca öğretmenlerin değil toplumun ortak meselesi olduğu belirtilerek, yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçilmesi gerektiği kaydedildi. Öğretmenlere seslenen imzacılar, "Lütfen sağlığınızı daha fazla riske atmayın ve açlık grevine son verin" çağrısında bulundu.

Metinde, başta Milli Eğitim Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı olmak üzere TBMM'de temsil edilen tüm siyasi partiler ve ilgili kamu kurumları da sorumluluk almaya davet edildi. Sorunun çözümü için diyalog kanallarının güçlendirilmesi ve somut adımlar atılması çağrısı yapılan açıklamada, toplumun tüm kesimlerinin de öğretmenlerin sağlığını koruyacak ve sorunların çözümüne katkı sağlayacak ortak bir irade oluşturması istendi.

ÖĞRETMENLER AÇLIK GREVİNİ SONLANDIRDI

13 gündür açlık grevini sürdüren özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenler, açlık grevini sonlandırdı. Öğretmenler tarafından yapılan açıklamada "Kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen ve sanatçı dostlarımızın çağrısına karşılık vererek Ankara'daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz, illerde farklı biçimlerde, büyük bir motivasyon ve enerjiyle devam edecektir" denildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler